Elektroniczne usługi publiczne i dostęp do informacji przestrzennej dla mieszkańców subregionu bialskiego województwa lubelskiego
Projekt pn. „Elektroniczne usługi publiczne i dostęp do informacji przestrzennej dla mieszkańców subregionu bialskiego województwa lubelskiego”, który jest projektem partnerskim, realizowanym przez Gminy: Gminę Ulan-Majorat – lidera projektu oraz Partnerów Gminę Komarówka Podlaska, Gminę Wohyń, Gminę Wola Uhruska oraz Gminę Wyryki został zrealizowany w całości przez wszystkich partnerów.
W ramach projektu wdrożono nowe lub zmodernizowane systemy dziedzinowe oraz dostarczono infrastrukturę sprzętową dla każdego z partnerów projektu.
Głównym celem projektu było zwiększenie dostępności i jakości usług publicznych świadczonych przez urzędy Jednostek Samorządu Terytorialnego realizujących projekt.
Cel bezpośredni projektu został osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych:
- informatyzacja procesów wewnętrznych projekt poprzez rozbudowę, modernizację i wdrożenie nowych systemów informatycznych,
- zwiększenie dostępności informacji sektora publicznego poprzez rozbudowę zintegrowanej infrastruktury informacji przestrzennej i udostępnienie zasobów informacji sektora publicznego,
- uruchomienie nowych e-usług oraz poprawa funkcjonalności i e-dojrzałości istniejących e-usług poprzez tworzenie i rozwijanie platform e-usługowych,
- wzmocnienie cyberbezpieczeństwa dla zapewnienia bezpieczeństwa świadczonych e-usług.
W ramach projektu uruchomione zostały e-usługi dla mieszkańców i przedsiębiorców charakteryzujących się wysokim poziomem dojrzałości (117 usług transakcyjnych – 4 poziom oraz 150 usług spersonalizowanych – 5 poziom), większość z nich charakteryzuje wysoki potencjał korzystania (dotyczą często załatwianych spraw).
Uruchomione e-usługi zostały dzięki zaplanowanym w projekcie działaniom:
– wdrożeniu i modernizacji systemów informatycznych w urzędach gmin
– modernizacji infrastruktury sieciowo-sprzętowej w zakresie niezbędnym dla zaplanowanych działań.
Osiągnięto założoną w projekcie integrację systemów informatycznych urzędów oraz uruchomiono dedykowane rozwiązań front-office dla mieszkańców. W ramach realizacji projektu wdrożone usługi będą maksymalnie wykorzystywane dzięki rozwiązaniom realizowanym na poziomie krajowym, w tym z wykorzystaniem mechanizmów platformy ePUAP, Węzła Krajowego, usługi mObywatel, Krajowego systemu e-Doręczeń.
Udostępnione zostały bazy danych zawierające zdigitalizowane zasoby informacji sektora publicznego w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz infrastruktury przestrzennej. Systemy wdrożone w ramach projektu spełniają wymagania dotyczące interoperacyjności i wytyczne dotyczące dostępności treści internetowych. Zastosowane rozwiązania uwzględniają potrzeby osób z niepełnosprawnością.
Po roku od zakończenia realizacji projektu zakłada się osiągnięcie wskaźnika Użytkownicy nowych i zmodernizowanych publicznych usług, produktów i procesów cyfrowych na poziomie 1317 osób.
Okres realizacji projektu: 31.05.2023 – do 17.11.2025 r.
Data podpisania umowy o dofinansowanie: 20.12.2023 r.
Całkowity koszt projektu: 8 377 565,15 zł
Dofinansowanie z UE: 7 120 930,39 zł
Dofinansowano ze środków z programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet II Transformacja gospodarcza i cyfrowa regionu, Działanie 2.1 Cyfrowe Lubelskie (typ projektu 1, 2, 4, 5)
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

