W ramach zajęć przyrodniczych uczniowie kl. 1a i 1b realizowali ogólnopolski program edukacyjny „Filtrujemy dla Bałtyku”. Ambasadorką akcji jest foka szara- Britka.
26 listopada 2021
W ramach realizacji programu uczniowie zrealizowali następujące zadania:
Zadanie 1:
Celem było pokazanie, że w Bałtyku znajduje się dużo plastikowych śmieci, wśród których żyją morskie zwierzęta.
Zadanie 2:
Celem było wskazanie, jakim zagrożeniem dla zwierząt są plastikowe śmieci. Zwierzęta często mylnie odbierają je jako pokarm i zjadają, co ma dla nich bardzo negatywne skutki.
Zadanie 3:
Celem tego zadania było ponowne podkreślenie, że plastikowe śmieci są wbrew naturze i nie powinny znajdować się w środowisku naturalnym. Dodatkowo w tym miejscu odbyła się rozmowa na temat tego skąd się biorą, co jest ich źródłem i jak można samemu zadbać o zmniejszenie ilości plastiku.
Zadanie 4:
Kreatywne zadanie mające na celu zapoznanie uczniów z gatunkami zwierząt żyjących w Bałtyku.
Bliższe poznanie zwierząt, ich zwyczajów i środowiska ma za zadanie zbudowanie większej świadomości, komu i czemu zagraża plastik trafiający do Bałtyku.
Zadanie 5:
Test wiedzy. Podsumowanie lekcji i powtórzenie najważniejszych informacji.
Celem było pokazanie, że w Bałtyku znajduje się dużo plastikowych śmieci, wśród których żyją morskie zwierzęta.
Zadanie 2:
Celem było wskazanie, jakim zagrożeniem dla zwierząt są plastikowe śmieci. Zwierzęta często mylnie odbierają je jako pokarm i zjadają, co ma dla nich bardzo negatywne skutki.
Zadanie 3:
Celem tego zadania było ponowne podkreślenie, że plastikowe śmieci są wbrew naturze i nie powinny znajdować się w środowisku naturalnym. Dodatkowo w tym miejscu odbyła się rozmowa na temat tego skąd się biorą, co jest ich źródłem i jak można samemu zadbać o zmniejszenie ilości plastiku.
Zadanie 4:
Kreatywne zadanie mające na celu zapoznanie uczniów z gatunkami zwierząt żyjących w Bałtyku.
Bliższe poznanie zwierząt, ich zwyczajów i środowiska ma za zadanie zbudowanie większej świadomości, komu i czemu zagraża plastik trafiający do Bałtyku.
Zadanie 5:
Test wiedzy. Podsumowanie lekcji i powtórzenie najważniejszych informacji.
Na koniec zajęć uczniowie wykonali własnoręcznie zrobione przez siebie akwaria, które mają im przypominać o poruszanym na zajęciach temacie ochrony środowiska.
Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się, że sami, we własnym domu, mogą zadbać o zmniejszenie ilości plastikowych śmieci w Bałtyku na przykład poprzez:
• picie wody kranowej filtrowanej w dzbankach lub butelkach wielorazowego użytku
z filtrem
• zastąpienie jednorazowych plastikowych słomek, naczyń, sztućców, opakowań takimi
wielorazowego użytku lub biodegradowalnymi
• zastąpienie reklamówek i woreczków jednorazowych materiałowymi torbami i siatkami
z filtrem
• zastąpienie jednorazowych plastikowych słomek, naczyń, sztućców, opakowań takimi
wielorazowego użytku lub biodegradowalnymi
• zastąpienie reklamówek i woreczków jednorazowych materiałowymi torbami i siatkami
Opracowanie: Pani Irmina Korszeń