Dzień dobrych rad

16 czerwca 2020

KTO  DOBRYCH   RAD  SŁUCHA,   MA   UŚMIECH    OD   UCHA   DO  UCHA

 

  1. Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej „Wędrujący katar”.

 

W szkole na ulicy Szpaczej

chodzą żywe rozpylacze:

‒ A psik!

Kicha Renia, kicha Ania,

żadna buzi nie zasłania.

‒ A psik!

‒ A psik – Ania wprost na Milę,

no i Mila też za chwilę:

‒ A psik!

Na Barbarę kicha Renia,

więc Barbara bez wytchnienia:

‒ A psik!

Teraz katar już rozpyla

Renia, Ania, Basia, Mila,

‒ A psik!

Podszedł do nich Jaś – kolega –

i po chwili się rozlega:

‒ A psik!

Jaś się przysiadł do Piotrusia,

więc i Piotruś kichać musiał:

‒ A psik!

Nim do klasy weszła pani,

wszyscy byli zakichani:

‒ A psik! A psik! A psik!

A jest na to prosta rada:

Nie kichajcie na sąsiada.

‒ A psik!

Zasłoń buzię przy kichaniu.

Gdzie chusteczka? Aha, w praniu…

‒ A psik! A psik! A psik!

 

 

  1. Rozmowa na temat
  • Co dolegało dzieciom?
  • Co trzeba robić podczas kichania, aby nie zarazić innych?

 

  1. Zabawa Dobre rady znamy i z nich

Rodzic  kilkakrotnie powtarza zdanie: Dobre rady znamy i z nich korzystamy, akompaniując sobie klaskaniem.
Dzieci poruszają się po (pokoju) sali. Na  przerwę zatrzymują się  i słuchają dobrej rady, którą wypowiada prowadzący:

Kiedy kaszlesz, odwróć głowę, bo zarazisz dzieci zdrowe,
a następnie powtarzają ją z pomocą rodzica  w odpowiedniej pozycji, np.: stojąc na jednej nodze itp.

Podczas kolejnych przerw rodzic  wypowiada następne dobre rady, np.:

– Gdy masz katar, Aniu, zasłoń buzię przy kichaniu.

– Gdy chcesz być silny, nie chcesz chorować, musisz się gimnastykować.

– Kto dobrych rad słucha, uśmiech ma od ucha do ucha.
Na zakończenie zabawy dzieci próbują z rodzicami  wymyślać  dobre rady dotyczące nie tylko zdrowia, ale i bezpieczeństwa,  zachowania względem innych.

 

  1. Zabawa matematyczna Liczymy chusteczki.

Dzieci siedzą na dywanie. Przed nimi rozłożone są 4 kolorowe kartki A4. Przy każdej z nich jest kartonik  z odpowiednią liczbą krążków, od 1 do 4. Rodzice  wypowiadają tekst: Gdy masz katar w nosie, no to kiepska sprawa. Jednak lepsza chustka od twego rękawa. Dzieci wypowiadają się na temat: Kiedy używamy chusteczki? Następnie rodzice rozdają dzieciom chusteczki higieniczne. Kiedy ponownie mówią tekst, zadaniem dzieci    jest umieszczenie chusteczek na kolorowych kartkach,  zgodnie z liczbą krążków na kartonikach. Po umieszczeniu chusteczek dzieci wspólnie przeliczają i sprawdzają, czy liczba krążków i liczba chusteczek na kartce są takie same.

 

 

  1. Zabawa Zaczarowane słowa.

Dzieci powtarzają tekst:  Proszę,  przepraszam,  dziękuję  ‒  cieszy,  a  nic  nie  kosztuje,  ze  smutkiem, z radością, cicho, głośno, szeptem. Następnie poruszają się po sali przy dźwiękach muzyki. Na przerwę, zatrzymują się i mówią jedno z zaczarowanych słów osobie stojącej najbliżej. Gdy ponownie usłyszą muzykę spacerują dalej. Na następną przerwę mówią kolejne zaczarowane słowo.

 

Źródło: https://www.mac.pl/mac-akademia/inspiracje

6. Karty pracy do wykonania

karta pracy 1
karta pracy 2

Urząd Gminy Komarówka Podlaska

Adres ul. Krótka 7 21-311 Komarówka Podlaska
Telefon 83 35 35 004
E-mail Sekretariat:
komarowka@home.pl
Wpłaty Bank Spółdzielczy w Radzyniu Podlaskim oddział Komarówka Podlaska
80 8046 1070 2003 0450 1859 0001
Nabywca Gmina Komarówka Podlaska Ul. Krótka 7 21-311 Komarówka Podlaska NIP: 5381850234 REGON: 030237575
Odbiorca Urząd Gminy w Komarówce Podlaskiej Ul. Krótka 7 21-311 Komarówka Podlaska NIP: 5381553565 REGON: 000545811
Poprawny CSS!